Landing page

Adwords gør dig eller Google, rigtig rig.

Men Google vinder altid. De får penge hver gang en kunde klikker på din annonce. Men du kan også blive rig. Men det kræver, at du kender spillereglerne, når du arbejder med adwords.

Betaler du for meget for dine kliks på Adwords?

Så skal du måske se på din Quality score. Eller på dansk, Kvalitetsresultatet. Hvordan regner Google sig frem til et godt kvalitetsresultat? Det er en kombination af flere ting.

Læs også: Danske bank får ny hjemmeside

CTR

CTR = Klikraten

Klikraten er Googles bud på, hvor mange de forventer klikker på din annonce, ud fra dine søgeord. Jo større andel, der klikker på annoncen, jo bedre kvalitetsresultat. En høj klikrate viser Google, at din annonce er relevant for brugerens søgning, og det belønnes du for.

Relevans:
Google kigger på om brugerens søgning og din annoncetekst passer sammen. Jo mere relevant annoncen er, jo bedre. Skriv gode sætninger, der sælger og samtidig fortæller, hvorfor det er netop din annonce brugeren skal klikke på.

Læs også: Hvad er en god hjemmeside

Landing page og adwords

Landingpage

Landingpage er den side din bruger får frem, når de klikker:
Siden brugeren lander på skal være præcis det de forventer af søgningen. F.eks. skal de samme ord indgå og siden skal handle om det, der søges på.

Kort fortalt handler det om, at jo højere kvalitetsresultat du kan få, jo mindre betaler du for en god placering af dine annoncer på Google.

Læs også: Læs om web og corporate design

Brug for hjælp til at løfte dit kvalitetsresultat?
Vil du høre nærmere om din kvalitetsscore, er du mere end velkommen til at kontakte os. Vi hjælper med at etablere nye annoncer og vedligeholder de gamle. Adwords er baseret på et auktionssystem. Der er udsving i, hvor du ligger på nettet og så skal du bestemt tage højde for sæson, og trends i din branche.

Ring 6086 2011 eller skriv på go@brave.dk. Så får du en uforpligtende samtale om Adwords på Google.