Nudging workshop

I Frederiksberg Kommune er der 50 højt kvalificerede personer, der har fået en udfordring. De er blevet ansat 180 dage i Frederiksberg Kommune. De skal løse problemer for kommunen og de skal sælge deres ide.

Nudging workshop

Sorø Reklame hjalp de ambitiøse projektdeltagere med at realisere deres vision for en bedre kommune. Vi gav dem en workshop, så de var rustet til den barske hverdag, når de skal sælger store projekter med gode visioner. Spørgsmålene var:

  1. Kan delelementer af nudging anvendes i et projekt for at få bedre borger/personale adfærd?
  2. Hvordan arbejder du konkret med at sælge store projektforandringer?
  3. Hvordan skaber du den første interesse om dit projekt?

Workshoppen var en blanding af teori om nudging og praktisk øvelse. Samt indsigt i professionel salgsstrategi – herunder begrebet løsningssalg. Til sidst var der forfriskende og sjove teaterøvelser, hvor deltagerne skulle pitche deres ideer. At pitche betyder at kunne skabe interesse for et projekt på mindre end 2 minutter. At pitche er også kaldt en elevatortale. At fortælle hvad du arbejder med på 2 minutter i en elevator. Det er en sjov og krævende udfordring.

Læs mere om 50 akademikere i 180 dage.