Design og kommunikation

Adfærdsdesign gør din udstilling til en kundemagnet

Du skal designe dine kunders adfærd. Du har 6 minutter. Så skal du tale med en ny kunde. Afhængig af branche kan du måske nå at tale med 10 potentielle kunder i timen.

Er du gammel messehaj? Så ved du, at der kun er ca. 6 effektive timer på standen. Resten er døde perioder med tunge ben og kedsomhed. Derfor skal din virksomhed fremstå skarpt.

Din udstilling skal være fremragende. Der skal være fokuseret på enten social sammenkomst eller høj faglighed. Hvad er din strategi? 

Brave har lavet roll-up til Danish Care Technology til deres messestand
Case: Danish Care Technology

Tal design og kommunikation med os

Se godt ud og sælg for en million

Din udstillingsstand skal være en kundemagnet. Designet skal være i top. Men inden du sætter en kæp i hjulet på udstillingsracet og opgiver på forhånd, så skal du vide en ting: Aldrig har der været samlet så mange af dine kunder på ét sted.

Nu er det din tur. Hvorfor kommer kunderne på udstilling? For at købe dine varer? Det er lang fra sikkert.

Grafisk Design

Hos Danish Care Technology har vi forsigtigt udviklet deres logo. Det er et lille menneske. Den har vi fremhævet og er begyndt at indbygge i alt design fra messematerialer til emballage og web. En lille evolution i den rigtige retning. Vi skal vække kundernes interesse. Det er første niveau i salgsprocessen.

Hvorfor skal du have nye brochurer udstillingen? Det er fordi alle mennesker elsker at få nyt. Du får eksponeret dit navn to ekstra gange. Først når brochuren gives til kunden, der bliver glad og den dag den smides væk eller gemmes.

tip til at lave foldere
Folder til Epi-Care produkter. Messe og grafisk design fra Brave
Folder til Epi-Care produkter – indersider

Sug kunderne til din udstilling

Udstillinger er ofte et socialt event. Kunderne møder de sælgere de kender og der hilses på tidligere kollegaer eller det er blot en tur “ud i det blå”. Men det er også et fagligt forum. Især hvis man er fagligt interesseret.

Grundlæggende er mennesker tiltrukket af nyheder og de går der hen, hvor der er andre mennesker. Hvor tit er du gået på en tom restaurant? Nej, du gør som de fleste – du går på den restaurant, hvor der er mange mennesker. Med den viden, kan du forsøge at tænke i at fremstå med en udstilling, hvor mange mennesker gerne vil være.

Tænk i adfærd

Ud fra et adfærdsmæssigt perspektiv skal du gøre dig det klart; Skal du sælge varer på standen eller arbejder du med aftersales? Samler du kundeemner så salgsarbejdet skal gøres efter udstillingen eller skal du sælge varen over disken? Én ting er sikkert – du skal tænke i adfærd.

Hvordan bremser du kunderne op ved din stand og hvordan får du dem sendt videre, når målet er nået? Adfærdsstrategi er væsentligt forskellig fra almindelig kommunikation og branding, hvor kommunikationen drejer sig om holdninger og mindre om konkret adfærd.

Case: Danish Care Technology

Danish Care Technology på messe

Danish Care Technology (danishcare.dk) skal forny sig. Med nye farver skabes fornyet opmærksomhed hos stamkunderne.
Glem aldrig at stamkunder er grundstammen i alt salg. 

Hos Danish Care Technology er der fokus på teknologiske nyheder. Stamkunderne skal fanges på et splitsekund og nye kunder skal bremse op. Danish Care Technology arbejder med medical device til bl.a. Epilepsi.

Når du sælger teknologi skal du fremstå troværdig. Du har brug for en høj grad af genkendelighed. Men samtidig skal du forny din visuelle identitet. Fortalt på dansk, så skal stamkunderne tænke: Hos Danish Care Technology har de hele tiden fokus på den nye teknologi og holder sig opdaterede. Derfor har Christina Saugmann fra Brave udviklet nyt iøjnefaldende design.

Mennesker tiltrækker mennesker. Vi elsker at se os selv. Selv tegneserier eller emojis-ikoner på Facebook.
Det udnytter vi og indbygger det lille menneske i det nye design for Danish Care Technology.

Må vi drømme på vegne af Danish Care Technology – så skal vi arbejde endnu mere med det lille menneske. Kan vi gøre mennesket levende og signalere at her er liv på standen? Vores lille kreative idé er en skumfigur.

Danish Care Technology skal have det lille menneske med på standen. Ud fra et adfærdsperspektiv så elsker vi at gøre det de andre gør. Begrebet er bedre kendt som lemmingeeffekten.

danishcare.dk

Tal design og kommunikation med os