Adfærdsdesign – projekter

Den gode navigation skal skabes med adfærdsdesign. Tør du risikere at lade være?

  • Borgersservice
  • Jobcenter
  • Kommune

Design skal ses, mærkes og huskes, men vigtigst af alt, skal design være handlingsanvisende. 

  • Borgersservice
  • Bibliotek
  • Skoletoiletter

Stærke budskaber og gode intentioner er ofte ikke nok, når det gælder en reel adfærdsændring. 

  • Rengøring
  • Bibliotek
  • Skoletoiletter

Med den rigtige forståelse for mennesker kan mennesker trives og performe bedre.

  • Rengøring
  • Bibliotek
  • Skoletoiletter

En ren arbejdsplads er med til at skabe et sundt arbejdsmiljø og reducere dyre sygemeldinger.

  • Trivsel
  • Dukseordning/Miljøteams
  • Skoletoiletter

Vi anvender 6 discipliner, når vi udfører adfærdsforandringer

Adfærdsforandringer er komplekse. De handler nemlig om at få mennesker til at ændre adfærd. Mennesker som har indgroede vaner, har stærke følelserne indblandet og som frygter forandringer. Derfor nytter det ikke kun at fokusere på, hvad der driver den menneskelig adfærd. 

Mennesker skal holdes i hånden, guides og føle at forandringen giver mening for dem. Ellers får du sjældent mennesker til at ændre sig. 

Adfærdsforandringer kræver derfor både ledelsesindsats, strategiplanlægning, test og analyse, således at forandringen er og bliver meningsfuld for de indblandede mennesker.

Adfærdsdesign og nudging

Forandr den menneskelige adfærd​

Servicedesign

Understøt den ønskede adfærd

Strategi og analyse

Skab målbare resultater​

Adfærdsledelse

Ledelse gennem forandringsprojekter

Kommunikation

Omsæt ord til handling

Design og indretning

Forstærk adfærden gennem arkitekturen

Modtag 9 gratis lektioner i nudgingFå redskaber til at forstå og arbejde med nudging. I korte lektioner forklarer vi dig teorierne og du får eksempler på løsninger.
Skal vi ringe til dig?
Tryk her