design, kommunikation og web

Stenlille Skole

Folkeskolen kan godt trænge til et løft efter en stor skolereform. Stenlille Skole er derfor gået i offensiven og markedsfører skolen med ét ord: Faglighed.

I konkurrence med privatskoler

Stenlille Skole ligger lidt ude for alfavej, lidt ude på landet. Alligevel kan skolelederen se, hvordan forældre kører forbi skolen og afleverer deres børn i den nærmeste private skole.

Problemet er at Stenlille lider af et gammelt renommé. Men nu er der nye lærerkræfter, helt fantastiske lokaler og stor optimisme. 

Se Stenlille Skoles hjemmeside

Brave og Stenlille Skole blev enige om, at slippe de traditionelle forestillinger om folkeskolen – malet i børnefarver, og vi ville designe et nyt og seriøst udtryk for den nye folkeskole i Stenlille.

Målgruppen er forældre, der skal vælge en ny skole for deres barn og rekruttering af dygtige folkeskolelærere.

Skolen er i løbet af de sidste år blevet renoveret. Den har alt. Der er moderne bygninger med fine naturfaglige lokaler, moderne aula med flotte grønne gulve og naturen er i baghaven. Idrætsbanen ligger til venstre og svømmehallen til højre. Der er fuld fokus på IT og alle har tablets og elektroniske tavler.

Men spørgsmålet er, om de kommende forældre kender Stenlille Skole eller om de tænker på den gamle landsbyskole med sure svampe og kridtstøv?

Læs om webdesign og kommunikation

Stenlille Skole Logo

Den kloge skole

Brave har udviklet et nyt logo for, at markere de store fremskridt der er i Stenlille skole.

Det nye brand skal fortælle forældre, at her tager vi børns indlæring seriøst. Samtidig skal den nye identitet tiltrække den nye unge generation af dygtige folkeskolelærere, der ønsker en ambitiøs folkeskole og en arbejdsplads der bliver omtalt med stolthed.

Læs om design og kommunikation

I udviklingsprocessen af et nyt logo har vi stor fokus på storytelling. Vi illustrerer faglighed som den proces der sker i hjernen, når vi får ny viden.

Ny forståelse skabes når hjernens neuroner mødes og kobles sammen. Derfor har vi skabt et udtryk, hvor neuroner mødes og der skabes lys. Neuronerne er hvide på en balanceret blå baggrund. Med denne klassiske farvekombination ønsker vi at skabe et seriøst signal om faglighed.

Strategien og det nye brand er dokumenteret for, præcist, at forklare tone, følelse og stemning med den nye visuelle identitet.

Herunder kan du se hvordan det nye logo ser ud. Hvordan det er indbygget i hjemmesiden og på brochurer, visitkort m.m. 

Stenlille skole er nu den kloge skole med fokus på faglighed. 

Stenlille Skole – nyt design, kommunikation og web