Ashley Brereton
Ashley Brereton arbejder med adfærd og nudging.
Han arbejder som speaker og rådgiver inden for kommunikation, ledelse og arbejdsmiljø. Ashley er uddannet cand. merc. i forbrugeradfærd. Han arbejder med adfærdsdesign og projekter for kunder, der vil forandre verden og mennesker.
T: 60862011
E: go@brave.dk
med nudging og adfærdsdesign"
Ashley Brereton er en oplagt foredragsholder
Kendte foredragsemner
Ashleys foredrag handler altid om mennesker. Mennesker som skal motiveres, forandres og mennesker der skal finde lykken på arbejde og der hjemme. Temaerne er nudging og adfærd. Indholdet drejer sig om frivillig adfærd, kommunikation og arbejdsglæde.
Tilpasset foredrag
Du er igang med en forandringsproces eller du har brug for at få debat om jeres værdier, service, kultur, unge, skoler eller kommunikationsstrategi? Så kan du bestille et tilpasset foredrag hvor der er fokus på forandringer og som lægger op til gode diskussioner.
Workshop og kursus
Forandringer kommer ikke af sig selv. Derfor kan du få workshops og kursus målrettet dit publikum. Her tager vi udgangspunkt i dine problemstillinger. Ved hjælp af værktøjerne inden for forandringsledelse, nudging og adfærdsdesign forsøger vi at komme med løsningsmodeller, hvor alle har været involveret.
Lyt med når Ashley Brereton fortæller om adfærd og nudging
Sammen med Emil Thorup
Et udvalg af projekter med Ashley Brereton
Wayfinding på Moesgaard Museum
Når kundetilfredsheden skal være i top, så er det ikke nok med en udstilling om mennesker i verdensklasse. Ashley Brereton har medvirket til adfærdsanalyser af, hvordan gæsterne kommer rundt på museet. Resultatet af adfærdsanalysen er massere af film og foto af gæsternes adfærd. Det giver med 100% et helt andet billede af menneskeflowet og den oplevet lykke, på et af Danmarks flotteste museer.
2.000 mennesker skal spise mad kl. 12
Det kan godt være maden smager fantastisk. Men hvordan er den indre lykke hos dem der går ned i kantinen? Efter 5 dages arbejde fandt Ashley Brereton og hans teams over 100 små justeringer i den store kantine hos Nordea Bank. Opgaven blev udført for ISS, som driver kantinen.
Affaldssortering
Kan du overleve som en kommunal rengøringsservice, hvis du gør rent? Svaret er selvfølgelig nej. Konkurrencen er ben hård og du skal vise dit værd. Du skal være bedre end de private selskaber. Hos Lejre kommune, begyndte det med at rydde op på kontorene og få affaldet sorteret. Ikke af rengøringspersonalet, men af brugerne. Rengøringen faciliterende at processen blev gjort smart og meget synligt. Nu var det ikke længere blot et rengøringsservice, men første ved til et bedre arbejdsmiljø og grøn opstilling.
3.000 skoleelver gør rent på skolen
Adfærd og nudging handler om at skabe de rette rammer for at får den ønsket adfærd hos eleverne. Lige nu er der 3.000 elever der gør rent på de danske folkeskoler. Nu er der handling bag ordene. "Du skal passe på skolens ejendom". Projektet er lavet i samarbejder med kommuner, børn og rengøringspersonalet fra forskellige rengøringsfirmaer. Ashley Brereton er hovedarkitekten i projektet.
Den syge skal hurtig frem på sygehuse
Alle katte er sorte om natten. Således er det også, at finde vej til den rigtige sygeseng. Er du rigtig alvorlig syg, kan du værken huske hoved eller hale. Derfor skal din gang og dit værelse, have en helt præcis signatur, så du kan finde dit værelse. På væggen har vi skrevet hyggelige citater om livet og om lykken. Får når du er rigtig syg, så skal dem der besøger dig have et lille håb med på vejen.
Fremtidens bibliotek skal designes
Hvem skal bruge biblioteket i fremtiden? Hvordan får vi ungdommen til at åbne en bog? Findes der et bibliotek om 100 år. Svart er ja. Selvfølgelig gør der det, men det skal gøres attraktivt, nemt og moderne. Det skal målrettes helt bestemte gæster og vi skal bestemt ikke have alle på biblioteket.
Facilitator, speaker og moderator
Ashley Brereton fungerer ofte som facilitator, speaker og moderator i forbindelse med workshops, events, kursus og foredrag.
Udgangspunktet er ofte et afsæt inden for adfærdsdesign og nudging. Men også hjælp til mere muntre forsamlinger f.eks. speed networking for erhvervsfolk, dilemmapanel i folkeskolen, folkemøder m.m.
Få hjælp til dit event. Få en speaker, facilitator eller moderator.
Ashleys grundlæggende filosofi om adfærd og mennesker
Forandringer
Min grundholdning er, at pisk og gulerod er de sidste redskaber, du skal anvende, når du vil forandre mennesker og deres adfærd. Du skaber tvang eller meget målrettet adfærd, der ikke altid tjener dig og dit team i virksomheden, det bedste på langt sigt er, at arbejde med adfærd for at fremme den rette vej.
Adfærd og nudging
Nudging er at skabe frivillig adfærd. Det er skønt ,når der er en mening med arbejdet og at alle kan se formålet med at gøre et stykke arbejde. Adfærdsdesign er at ændre omgivelserne, så mennesker vælger at handle. Det er ofte en nemmere vej, end blot at anvende kommunikation.
Små skridt er vejen frem
Når du skal arbejde med forandringer af f.eks. virksomhedens værdier, ændring af en serviceorganisation eller få et bedre flow på et musen, skole eller kantine. Så vil jeg anbefale at du tænker stort, men handler småt. Så får du de bedste resultater.
Foredrag om adfærdspsykologi og mennesker
Se de mange referencer på foredrag om nudging og adfærdsdesign.
Alle foredrag tager udgangspunkt i menneskeadfærd.
Løsningerne omkring menneskeadfærd bevæger sig omkring psykologi, nudging og adfærdsdesign
Vil du tale med Ashley?
Kontakt
Sidder du allerede inde med en udfordring, der skal løses i din virksomhed eller kommune, er du meget velkommen til at booke et møde. Her kan vi diskutere metoderne omkring nudging og adfærd i forhold til den opgave du skal løse.
Hos Brave får du en frisk kop kaffe og mågestellet er klart til du kommer. Der er parkering til højre for Brave. Parkeringspladsen hedder “Byvolden”.
Kommer du med tog til Sorø Station kører bussen fra stationen.
5 min. efter du er ankommet hos Brave. Du kører 2 stop og står af på Holberg Arkaden.