Politisk kommunikation
Politisk kampagne
Skal du have en klar brandingstrategi, der giver genklang? Så skal du have et visuelt udtryk der bliver husket. På tryksager, film, Facebook osv.
Æblet gjorde at alle kunne huske Gert. Derfor blev Gert Jørgensen Borgmester i Sorø Kommune.
Klart budskab også i billedekommunikation
Når billederne af alle de potentielle kandidater hænger i hver deres lygtepæl skal du tænke som den almindelige borger. Hvem skal jeg stemme på? Det kan være svært at huske navnet. Måske kan man huske ansigtet? Men for at skabe dialog om den lokale politiker anbefaler Brave at du arbejder med et særkende, dit personlig mærke, din sag.
For at kunne udvikle god kommunikation, skal vi forstå modtageren, men også afsenderen. I dette tilfælde ejer Gert Jørgensen en lille æbleplantage. Da de Konservative har en grøn profil, hænger æblet godt sammen med budskabet om en grøn kommune.
Det hele begyndte med et lille æble. Der var mange der grinede. Nogen sang sangen om æblemanden. Ud fra et kommunikationssynspunkt var æblet “godt plantet”. Det gav den almindelige borger noget at tale om. Noget at huske Gert Jørgensen på. Det er ham der holder et æble.
Gert Jørgensen blev valgt til borgmester og han blev genvalgt i 2017. Denne gang med et både rødt og grønt æble. Et symbol på samarbejde hen over midten, når man er politisk interesseret. Alternativt har Gert Jørgensen noget at byde på. Det har de andre ikke, alle de andre politikere, der blot hænger i lygtepælen.
Æblerne blev anvendt i kampagnen på gaden, i de sociale medier og i biografen.
Vi hjælper dig med din kampagne
Peter Fjerring på valg for Venstre
Her er en mand med en mission. Han vil skrive om samarbejdet i de baltiske lande. Han vil skrive om samarbejdet mellem Danmark og Norge. Desuden har han stor interesse i lokalmiljøet i Frederiksberg Kommune, hvor han opstiller for Venstre.
Peter Fjerring har noget på hjertet og det skal ud i offentligheden. Peter arbejder som erhvervskonsulent.
Vi har designet Peters materiale, så det frister vidensbegærlige sjæle. Peter fortæller selv at det en fordel, at få et layout, der er klassisk flot, men også meget moderne.
Youtube er vigtig for Venstre
Brave har hjulpet Peter med personlig branding på Facebook, LinkedIn og YouTube. Vi arbejder sammen om at finde en moderne, men samtidig klassisk profil. Dette kan blandt andet ses i den måde Brave har arbejdet med layout af Peters bøger og budskaber.
Her ser du et lille udvalg af film om politiske mærkesager som er lagt på YouTube. De er produceret af Brave.