Kursus i kommunikation der ryster skrivefolket

Kursus i kommunikation hos Brave. Lær nudging og adfærdsdesign. Hvad er nudging og hvordan anvendes nudging i hverdagen. Godt kommunikationskursus. Nyt kursus i kommunikation.
Kursus i kommunikation ryster 90’er drengen, akademikeren og skrivepigerne fra stabsafdelingen.
Du møder dem i din hverdag og mange komme på kursus hos Brave.

Kursus i kommunikation

I dag ryster vi 90’er drengen. Han skal på kursus i kommunikation, hvis han vil opleve handling og ændrer adfærd på mennesker.  Du kender ham godt. Han tror mennesker er computere og jo flere e-mails han sender,  jo mere adfærd leverer han. Jeg kender ham også rigtigt godt. Han er et spejlbillede af min generation. 40 til 50 år gammel. Presset ud af produktionsformen fra handelshøjskolen eller det der i dag hedder CBS. Nu er det tid til en opgradering. En version 2.0 i kommunikation. Her kommer den gamle forståelse af mennesket:

Menneskeforståelsen – Du er en dum computer. Jeg siger det igen: Du er en dum computer. Jeg siger det igen…….

Skal du skrive til mennesker, skal du forstå mennesker. Som du kan læse er der intet nyt fra vestfronten. Men menneskeforståelsen er anderledes. Den er grebet ud af den digitale revolution:

Vi mennesker er som computere. Computere har en hurtig korttidshukommelse (RAM) og en langsom mekanisk harddisk. Det er en udmærket menneske model. Den er let at forstå. Men arbejdsmetode bliver meget mekanisk, dyr og måske ikke helt så effektiv.

Gentag budskabet, gentag budskabet....

Succes i kommunikationsafdelingen fra 90’erne bliver målt på begreber som branding (mærkemarkedsføring) og måleresultater som beskæftiger sig med antal af eksponeringer for dit budskab. Hvis du kan gentage budskabet mange gange, så programmerer du forbrugerne til at købe dit produkt.

Du kan allerede høre de gentagende budskaber fra Coca-cola og de skønner bøffer fra Burger King der steger på grillen. Produkter der smager godt, men som koster kassen i markedsføringskroner.

Hvis denne model skal overføres til den interne kommunikationsafdeling, kommunen eller sundhedsvæsnet – så er der to problemer. Kampagnerne er dyre og gentagelsen af budskabet bliver kedelige. Det værste er at der skabes meget kommunikationsstøj og meget lidt handling.

Kursus med kommunikation og handling

På vores kursus i kommunikation har vi fokus på handling frem for holdning. Når du arbejder med nudging og adfærdsdesign får du et andet menneskesyn og andre arbejdsmetoder. Derfor kommer 90’er drengen på kursus hos Brave. Nu skal succes måles i handling og du bliver introduceret for en ny forståelse af den gamle computermodel, altså mennesket. Du skal dybt ned i det irrationelle menneske. Når du forstå dette menneske, så har du fået nye redskaber til at ændre adfærd på mennesker og du skaber resultater.

Et kommunikationskursus for ikke sælgere

Dette kursus handler ikke om salg. Du skal ikke lære at skrive slagstekster eller lave SEO optimering på din hjemmeside. Dette kursus handler absolut ikke om salg, men en forståelse for hvordan du ændrer adfærd på mennesker. Det kan være du arbejder i sundhedssektoren, i en kommune eller i staten. Her er der ofte fokus på at ændre adfærd på mennesker. Du kan også komme fra en intern kommunikationsafdelign. Vi har ofte besøg af personer fra økonomiafdelingen der gerne vil forstå hvorfor deres e-mails ikke bliver læst og hvad de kan gøre ved det. Der kommer også skoleledere og pædagoger der skal kommunikere med elever og forældre. Målgrupperne er mange. Men det drejer sig ikke om at sælge mere – men at skabe mere handling, hos de mennesker vi gerne vil påvirke.  

Nudging foredrag

Book et nudging foredrag til din virksomhed og bliv klogere på, hvad nudging kan gøre for jer

Del denne artikel

Del på facebook
Del på linkedin
Del på email

Vi vil gerne ringe til dig

Modtag 9 gratis lektioner i nudging

Få redskaber til at forstå og arbejde med nudging. I korte lektioner forklarer vi dig teorierne og du får eksempler på løsninger.