Brave har vundet rengøringsprisen
Hvad ved reklamefolk om rengøring? Svaret er alt eller intet. Men vi forstår, at rengøring ikke handler om nullermænd og rengøring til en billig kvadratmeterpris. Det handler om hygiejne og færre sygedage på arbejdspladsen.
Vi udvikler strategier for servicevirksomheder
Rengøring og nudging
Vi har vundet Rengøringsprisen, fordi vi har fået folkeskolens elever til at elske rengøring. Vi har fået rengøringsassistenten og eleverne til at samarbejde. Således har vi fundet få værdifulde minutter, der kan anvendes til endnu en rengøring af skoletoiletterne. Det giver et bedre indlæringsmiljø for eleverne og bedre arbejdsmiljø for rengøringsassistenterne.
Se mere på hygiejne-i-skolen.dk
Et andet fokus på rengøring
Jørgen Espiritu Kjeldsen, Direktør, Hygiejnefokus udtaler:
Baggrunden for indstillingen er jeres “Miljøteams projekt”, som i sin enkelthed er ganske banebrydende for rengøringsbranchen. Begrundelse for indstilling er følgende: – Deres produkt/projekt giver en bedre rengøring og arbejdsmiljø til samme pris – Rengøringsassistenten kan nå sit arbejde og nå at soignere toiletterne en ekstra gang. – Eleverne føler ansvar for deres klasseværelse. (klargøring af lokale til rengøring) – Det bliver lettere, hurtigere og sjovere at være i miljøteam end det var at være duks. – Eleverne føler sig taget alvorligt, når vi udstyrer dem med “voksne” redskaber. – Rengøringsassistenterne føler sig taget alvorligt, når vi har lyttet til deres problemer.